General Motors plaatst sinds 2005 op elke autodeur zijn "Mark of
Excellence", een embleem met de letters GM. Daar komt nu een einde aan,
schrijft de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal.

Associatie met GM
De automaker, gelouterd door een faillissementsprocedure en bezig met een
herstart, stoot vier van de acht Amerikaanse merken af. De vier die
overblijven moeten "op zichzelf staan", aldus een woordvoerder.
Dat vertaalt als: ‘moeten niet worden geassocieerd met het moederbedrijf GM’.

De merken die mogen blijven zijn Cadillac, Chevrolet, Buick en GMC. In
ongenade gevallen zijn Saturn, Pontiac, Saab en natuurlijk Hummer.

Toekomst Europese tak
De toekomst van GM’s Europese tak, Opel en Vauxhall, is, na maandenlange
onderhandelingen, opnieuw onzeker. Het nieuwe bestuur van GM, dat aantrad na
het faillissement, overweegt nu zelfs om het Duitse merk Opel zelf te houden
en helemaal niet te verkopen. Dit tot woede van de Duitse regering.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl